Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΖΗΛΕΙΑ

 Το να συγκεντρώνεις 200 συμμετοχές Ιστορικών αυτοκινήτων (κυρίως) και μοτοσυκλεττών σε μια εκδήλωση με όνομα, κύρος και ιστορία, δεν είναι κάτι εύκολο. Το Τατόϊ της ΦΙΛΠΑ το καταφέρνει επι τρία χρόνια και έχει κάνει πολλούς να "ζηλέψουν",  και αυτό εκφράζεται με γκρίνια, παράπονα, μιζέρια και κάθε τύπου παρατηρήσεις. Θα ήταν λοιπόν προτιμότερο να ΜΗΝ γίνει του χρόνου αυτή η ετήσια εκδήλωση, που κάνει τους φίλους του  ιστορικού αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέττας να μετράνε τους μήνες (όπως συμβαίνει με το Ιστορικό Ακροπολις, για το οποίο επίσης υπάρχει ανάλογη μιζέρια και γκρίνια); Οχι, δεν θα ήταν καλύτερο. Γι' αυτό όλοι ας κάτσουν να μιλήσουν και να συνεννοηθούν για το πως το 2015 θα γίνει ένα ακόμα καλύτερο Ιστορικό Τατόι, ΑΚΡΙΒΩΣ σαν το φετεινό, μόνο που θα μπορεί να διοργανωθεί και ένας αγώνας  Sporting με την αιγίδα της ΟΜΑΕ (και αντίστοιχος μοτοσυκλεττών). Οι κανονισμοί FIVA θα τηρηθούν ευλαβικά σε μουαγιέν και σε εκκίνηση/ατομική χρονομέτρηση (είχαμε κάνει προτάσεις για μείωση της μ.ω.τ. που δεν εφαρμόστηκαν, ίσως γιατί δεν μπορούσε να ακολουθήσει η επιλεγμένη εταιρεία χρονομέτρησης που πνίγηκε στη βροχή), οι γρήγοροι και νομότυποι οδηγοί (αυτοκίνητα με ΗΤΡ  και κανονισμοί ασφαλείας FIA) θα έχουν τον δικό τους αγώνα και όλοι θα είναι ευτυχείς.
 Φέτος, πέραν της βροχής, οι οδηγοί, ο ΣΟΑΙΣΤΑ αλλά και οι οργανωτές για μια ακόμα φορά "έκαναν αγώνα". Λάθος τους! Δεν ήταν η μ.ω.τ. το πρόβλημα αλλά η...λύσσα ορισμένων (κάποιος μάλιστα είχε πάει στα γραφεία της ΦΙΛΠΑ στην ενημέρωση Τύπου με καθαρόαιμο αγωνιστικό με ιστορικές πινακίδες -τέτοια βιασύνη!!!) οι οποίοι αρνούνται επι τριετία να κατανοήσουν ότι πρόκειται για εκδήλωση Κυρίων με σεβασμό στα αυτοκίνητα και προς αλλήλους. Η έλλειψη αγωνιστικής κουλτούρας φαίνεται επίσης απο το ότι πολύ λίγοι συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα. Οι περισσότεροι κάνουν μόνο το Τατόϊ μια φορά το χρόνο. Αλλά και πάλι δεν συγχωρούνται να μην ενδιαφέρονται για την συνέχεια και το μέλλον της εκδήλωσης όπως και για την ασφάλειά τους, ένα θέμα στο οποίο δεν αναφέρεται κανείς (και δεν μιλάμε μόνο  για την ασφάλιση αλλά και για τα roll cages, τα καθίσματα, τις ζώνες, τις πυροσβέσεις, τα κράνη, τα ρούχα, τις φόρμες).
 Υπάρχουν προβληματισμοί και διαφωνίες για τα αποτελέσματα, και στην απονομή που έγινε στα ασφυκτικά γεμάτα γραφεία της ΦΙΛΠΑ στις 10/9, αυτό φάνηκε απο μερικές ηχηρές απουσίες διακριθέντων. Ας έκαναν ενστάσεις! Λάθος ή σωστή, σωστή ή λάθος, η κάθε οργάνωση δεν μπορεί να μας απασχολεί για τις αποφάσεις της. Οι θιγόμενοι ας πάρουν τον κανονισμό αγκαλιά και ας κάνουν ένσταση. Τέρμα λοιπόν με αυτό. Η οργάνωση του event ολόκληρου ήταν καλή, παρ' ότι ο καιρός τα χάλασε, παρ' ότι δεν υπήρχαν οι περυσινοί χορηγοί. Και αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι "το Τατόϊ στα σημεία" αλλά το Τατόϊ σαν ετήσια γιορτή των Ιστορικών οχημάτων, στη διάρκεια της οποίας γίνονται αγώνες, παρελάσεις, επιδείξεις κτλ. (Ναι, κάτι σαν το Goodwood). Ας διοργανώσουν ένα τέτοιο  εορταστικό Ιστορικό τριήμερο, με το Τατόϊ να αποτελεί την τρίτη μέρα, το αγωνιστικό σκέλος- Gran finale. Απο ιδέες, πολλές. Οχι όμως ΜΟΝΟ Τατόϊ-αγώνας "κρυπτοσπόρτινγκ", μια θέση που δεν συνάδει με την ταυτότητα της ΦΙΛΠΑ και αποτελεί ελαφρώς "παραφωνία", παρά τα πολλά και όμορφα regularity, και παρά το ότι η Regularity  φέτος ήταν η μόνη Κατηγορία με βράβευση Γενικής.
 Κλείνοντας, και εκφράζοντας α) την  αισιοδοξία μας για το 2015, β) την άποψή μας ότι η οργάνωση ήταν επιτυχημένη συνολικά, γ) το παράπονό μας για την αδράνεια και των οργανωτών και των οδηγών και του ΣΟΑΙΣΤΑ στο θέμα της ασφάλισης των συμμετεχόντων, θα πρέπει να ενημερώσουμε τους φίλους των Ιστορικών ότι οι ιστορικοί αγώνες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΦΙΛΟΥΣ. Αντίθετα, μέσα στο προσωπικό της ΟΜΑΕ και της ΕΠΑ, υπάρχουν νεοδιορισθέντα άτομα (επαγγελματίες, μηχανικοί, κτλ. μεταξύ άλλων) που βλέπουν ΑΡΝΗΤΙΚΑ τα ιστορικά αυτκίνητα, εκφράζονται χυδαία και προσβλητικά γι' αυτά και για τους οδηγούς τους και γενικά κατεβάζουν ακόμα χαμηλότερα ένα επίπεδο που ποτέ δεν πέταξε στους ουρανούς. Απο αυτή την άποψη, σαφώς μόνο η ΦΙΛΠΑ είναι ο φυσικός χώρος των ιστορικών, και είναι καθήκον και υποχρέωσή της να τα "προστατέψει" και να τα προβάλλει, ερχόμενη σε συνεννόηση και συνεχή συνεργασία με την ΟΜΑΕ.
 Αυτά προς το παρόν, και θα επανέλθουμε -εφ' όσον εκφρασθούν απορίες ή σημεία που χρήζουν διευκρίνισης. Ζητούμε μόνο απο όλους να αντιληφθούν ότι τα γραφόμενα είναι χωρίς φόβο και πάθος αλλά με γνώση, και ότι υπάρχουν άτομα με προσωπικά, διοικητικά, αγωνιστικά, επαγγελματικά και οργανωτικά συμφέροντα, που τολμούν να ασκούν κριτική σε αυτούς που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΜΠΛΟΚΗ/ΔΙΑΠΛΟΚΗ. Προσέξτε λοιπόν πολύ τι διαβάζετε, και μην πιστεύετε τίποτα και κανέναν μέχρι να αποδείξει εμπράκτως τις προθέσεις του (προφανώς οι επαγγελματίες έμποροι και μηχανικοί θα έπρεπε να εξαιρούνται διοικητικών θέσεων και ευθυνών, και να εκφράζουν τις απόψεις τους σαν γνώστες, ιδιώτες, φίλαθλοι ή/και έμπειροι αγωνιζόμενοι, ιδιότητες σεβαστές για και απο όλους. Οχι όμως και να μιλούν απαξιωτικά ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ!). Δ.Π. 

4 σχόλια:

  1. πρόκειται για εκδήλωση Κυρίων με σεβασμό στα αυτοκίνητα και προς αλλήλους. Η έλλειψη αγωνιστικής κουλτούρας φαίνεται επίσης απο το ότι πολύ λίγοι συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα. Οι περισσότεροι κάνουν μόνο το Τατόϊ μια φορά το χρόνο.

    Mάλλον έτσι σκέφτηκε η ΦΙΛΠΑ πριν 3 χρόνια ( γράφω ως θεατής και των 3 σιρκουι).
    Μετά αλλοιώθηκε ο χαρακτήρας της εκδήλωσης ......
    Είναι πολλά τα παράβολα,,,,,,, ΆΡΗ....κάθε χρόνο και περισσότερα......
    Του χρόνου με την ΟΜΑΕ ,,,ακόμα περισσότερα.... και οι (τζάμπα)θεατές...ακόμα πιο μακρυά απο τα ρεγκουλάριτυ και τους τζεντελμεν .......και τις μηχανές(με αναβάτες, ρομαντικούς και τζεντλεμεν),για λόγους ασφαλείας...

    Ελλαδιστάν ,....τουρμπο Giulietta;;; ,,,,,.Starlet 1600;;;;.......με κάρτες FIVA....;;;;;;



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην μας χαλάς ρε φίλε την ιστορία τώρα που πήραμε και κύπελλο-ωχουουου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά. Αλλά παρ' όλα αυτά, κανείς δεν θα διαφωνήσει ότι είναι καλό να γίνεται αυτή η εκδήλωση σε αυτό ΕΙΔΙΚΑ το σημείο, δηλαδή στο Τατόϊ. Ιδέες, προτάσεις και γνώμες πολλές. Πάντα όμως οι οργανωτές ακολουθούν δικούς τους δρόμους σκέψης, άλλοτε σωστούς και άλλοτε ¨μπερδεμένους". Για παράδειγμα, στην κατηγορία Super Classic (για την οποία γίνεται η συζήτηση), πέρυσι έγινε προσπάθεια να ελεγχθεί η "αυθεντικότητα" των αυτοκινήτων, όχι μόνο με την Κάρτα FIVA αλλά στοιχειωδώς βάσει ΗΤΡ. Ετσι, για τα αυτοκίνητα με τις τερατώδεις "ντριφτάδικες" και οπωσδήποτε εκτός εποχής μετατροπές, οι οργανωτές δημιούργησαν μια δική τους "γειά σου" κατηγορία, για να μην χαθούν οι συμμετοχές τους. Κατά την άποψή μας και αυτό ήταν λάθος, μια και μπήκαν στην ίδια πίστα με τα Ιστορικά-ιστορικά, με αποτέλεσμα τα παρατράγουδα και τα...σπρωξίματα. Φέτος όμως, οι οργανωτές έκαναν το σφάλμα να κυνηγήσουν μόνο τις συμμετοχές ελλείψει χορηγών, και δέχτηκαν ΟΛΑ τα αυτοκίνητα με κάρτα FIVA χωρίς να ασχολούνται με την αυθεντικότητα. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ δεν θα πρέπει να επιτρέψει να επαναληφθεί. Η κάρτα FIVA τώρα, στο παρελθόν εκδίδετο μετά απο εξέταση του οχήματος απο επιτροπή. Τα τελευταία χρόνια όμως, μερικές Λέσχες εκδίδουν Κάρτες "ταχυδρομικώς" για να αυξήσουν τις συμμετοχές τους. Λέω λοιπόν εγώ ότι έχω το Χ 1300 και στέλνω φωτογραφίες ενός 100% αυθεντικού αυτοκινήτου, μου βγάζουν και κάρτα και πινακίδα (με δεκαετή ισχύ) και μετά πηγαίνω και το κόβω και φτιάχνω ένα...Drift Warrior! Και όχι μόνο δεν μου ακυρώνουν την κάρτα, αλλά με βάζουν σε ειδική κατηγορία και μου επιτρέπουν να τρέχω. Ποιός φταίει λοιπόν αν όχι οι "χαλαροί" κανονισμοί (κατηγορίες αυθεντικότητας) της FIVA αλλά και οι Λέσχες της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ που δεν τους τηρούν ούτε κι αυτούς; Εδώ είπαμε, ότι υποτιθέμενοι "παράγοντες" γυρνάνε εδώ κι εκεί με αγωνιστικά αυτοκίνητα και ιστορικές πινακίδες (ενώ γίνεται κυνήγι στους ιδιωτες και τους ζητούν να δηλώνουν τις μετακινήσεις τους στα συνεργεία!!!). Αρα, απαιτείται πιο σφιχτή εφαρμογή των κανονισμών και τα αυτοκίνητα με μετατροπές εκτός εποχής/παραγωγής/μοντέλου, δεν πρέπει όχι απλώς να τρέχουν, αλλά ουτε κάρτα να εκδίδουν.

      Διαγραφή
  3. Δημήτρη πολύ σωστά αρκετά από αυτά που αναφέρεις. Εκφράζοντας προσωπικές σκέψεις και μόνο, θα έλεγα ότι για το επόμενο '4ο ΣΙΡΚΟΥΙ ΤΑΤΟΙ ΦΙΛΠΑ 2014' αυτό που απαιτείται πρωτίστως είναι ένα Όραμα. Πολύ έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την αναλογία 'Ελληνικό Goodwood'. Θαυμάσια! Με βάση και το απόλυτα πετυχημένο φετινό Goodwood Revival προ 2 εβδομάδων, έχουμε αρκετή ύλη για να αρθρώσουμε το ζητούμενο δικό μας Όραμα.

    Δεν είναι εύκολο να αρθρωθεί με όλες τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, τις 'Μιζέριες και Ζήλιες' του τίτλου σου και ένα σωρό άλλους παράγοντες. Όμως ΠΡΕΠΕΙ! Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί άμεσα, πριν το τέλος του 2014. Όπως σωστά αναφέρεις "παρ' ότι δεν υπήρχαν οι περυσινοί χορηγοί". Οι χορηγίες διεκδικούνται πριν το κλείσιμο των ισολογισμών των εταιρειών και τον καθορισμό των προϋπολογισμών των Τμημάτων Marketing για την επόμενη χρήση.

    Μετά την ολοκλήρωση του Οράματος, έρχεται 'πακέτο΄η Οργανωτική Επιτροπή που θα εξειδικεύσει τις επί μέρους ενέργειες (ναι χρειάζεται να πιάσει δουλειά από τώρα), αν θέλουμε να σηκώσουμε τον πήχη. Στο θετικό της υπόθεσης πρέπει να συνυπολογίζουμε τις εμπειρίες που έχουν αποκομιστεί κατά τις τρεις προηγούμενες διοργανώσεις (θετικές και αρνητικές) που βοηθούν από κάθε άποψη.

    Νομίζω ότι τα παραπάνω είναι από αυτά πού μπορούν να γίνουν.
    Φιλικά, Βύρων Ε. Ρηγινός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή